Thursday, January 27, 2011

Jatuh Cinta


OIT! ni aku ngan adik aku...huhu.. bukan awek aku k..hehe.
SUSPENS jer...




Wow!

Bacer tajuk pon macam ganas je bunyi...
muka ganas2 ni pon reti ke bercinta? huhu...



siapa dia ye?? huhu..


tapi aku rasa bab2 cinta ni privacy punya la beb..
mne leh nk cter2 kat orang sewenang-wenangnya.
setuju ke?


jadi, aku xleh nk cerita la isu cinta...takot
nanti ada yg trasa..
huhu...





sori. x minat nk jiwang2..
aku nk korang dengar lagu ni... best!



video



*yeaayy~ nk blk kampung..yuhhuuuu...!!


**Aku sayang Allah. Aku rindu Allah. Aku cinta Allah.

Tuesday, January 25, 2011

MIMPIKU lagi...OH ELAUN.. (kenyataan)

Mimpiku jadi kenyataan! elaun betul2 masuk...huhu..
Syukur Alhamdulillah....

Sekarang semua bergelar OKB. (orang kaya baru)
dapat la melangsaikan hutang2 aku..huhu...

Syukur~

Aku tahu, semua orang berpusu-pusu cucuk duit kat ATM....
aku x termasuk kot..haha...



Di fikiran budak2 ni, PIZZA, KFC, CHICKEN CHOP...
tapi aku? xpenting kot..ye ke? hahaha...
tapi untuk bagi penghargaan kat diri sendiri sebab
dapat menyabarkan diri selama elaun x masuk ni...
tak salahkan? huhu...


tak semangant nak taip2....x de modal..
*ikut ske aku la, blog aku...haha...
jgn mrh...


hah!

bila dah terlalu taksub ngan ELAUN, begini la jadinya....kot..



terus nak keluarkan pizza dari ATM tuh...boleh ke? huhu



TAPI kan...Untung berada di MALAYSIA ni,
tak susahkan pengguna...
cuba bayangkan kalau jadi macam ni....

terlalu rendah kedudukan mesin ni...susahkan??



terlalu tinggi pun susah jgk kan? hehe


tapi, kat sini kira kedudukan dia ok la....huhu. entah apa2 ntah.


*aku harap satu hari nanti ATM jd macam ni...senang sikit...kot



maju kan kalau mcm ni?? huhu



**lepas ni mimpi ape pulak? hahaha... tunggu masa nak serang PADINI dan AL-IKHSAN.hahaha...
**sape2 nak date ngan saya, silakan msg2 saya...hahaha...aw aw aw...
____out. malas nak taip~_____

Monday, January 24, 2011

MIMPIKU lagi...OH ELAUN..


ELAUN...ELAUN....
ku seru namamu,
ku tahu asal usul keturunanmu,
dijadikan daripada pokok-pokok,
kemudian diproses,
ku tahu tempat lahirmu di bank negara...

*jampi untuk elaun masuk cepat.
hahaha...karutan je...jgn taksub plk!

Gambar sebelah ni adalah kemungkinan yang berlaku kepada
kita semua, termasuk aku.

sentiasa mendampingi bank sampai
tido kat sana.hehe

ELAUN~
muncullah kamu!!!
*ni kata2 aluan je kot..huhu*
******************************************************************************

hah! jom dengar posmen bercerita...

Tengahari tadi aku tido, dan mimpikan elaun~
mungkinkah ini petanda?? hahaha...
sama2 kita nantikan...

Ini MIMPI bukan sebarang MIMPI....
huhu...

TAPI.....kalaulah elaun tak masuk jugak...
mmpos aku...haha..makan pasir berlaukkan
daun kot...


nasib baiklah menginapl kat hostel.
kalau menginap kat rumah sewa?
bil letrik, air, smua2 xbayar..mcmna mahu idop? huhu.

mungkin akan berlaku seperti ini kalau bil2 x terbayar..

*gambar sekadar hiasan


hmm...antara gejala lain yang berlaku? contohnya lah...
Tiba2 helmet korang hilang...
pastu kat maktab ni wajib pakai helmet
kalau bermotosikal..
so, ape korang akan lakukan?
x pakai nanti kena tindakan tatatertib..
jadi saranan yang dapat aku berikan,
lakukan seperti mereka ini..
kreatif...

Ade brani nak wat macam ni?? hehe..

HAH! lagi satu, disebabkan harga petrol,
pastu ditambah dengan faktor ELAUN
yang belum masuk, satu masalah kn?
jadi tuan2 dan puan2 yang dikasihi sekalian,
jalan terbaik korang wat macam ni...........

Penjimatan yang maksimum!

*agak2 korang, kne saman ke x kalau macam ni?

**Aku baru bangun tdo... serius aku mimpi elaun!
**Elaun, harap2 esok awak singgah kat akaun saya yer..


Friday, January 21, 2011

POSMEN, BADANG dan JEMBALANG


Kisah ini berlaku dalam mimpiku sewaktu aku mengalami demam yang agak kritikal lamanya...hmm..kira kisah betul la ni kan? betul! betul berlaku...tp berlaku dalam mimpi...hehehe...


Ceritanya lebih kurang macamni la...


Pada suatu hari ada seorang pemuda bernama Badang Posmen. Dia adalah

seorang nelayan, kerjanya menangkap ikan...yelah..kata nelayan

mestilah tangkap ikan takkan nak tangkap katak pulak.. kan..kan?? Dia selalu

memasang lukah (lukah tu macam TRAP yg diletak di dalam air) di tepi

sungai. Hari-hari mesti ada ikan yg terTRAP kat dalam lukah yg

dipasangnya.


Beberapa hari yg lalu lukahnya selalu pecah dan ikan-

ikan yg berada didalamnya selalu hilang. Dia menjadi musykil dan

marah...dia ingin tahu siapakah yg mencuri ikan-ikan nya...



Pader suatu hari dia mengSKODENG di balik belukar untuk

menyaksikan satu persembahan misteri ikan yg ilang... Macam misteri nusantara pulak kan? Hehe.. Dia tunggu punya tunggu sampai ke senja. Tetiba ada satu angin yg kuat

meniup....nun di sebelah sana ada satu lembaga keluar dari semak

samun berjalan menuju ke tempat di mana lukah itu di pasang. Posmen

terus mengSKODENG. Dia lihat ada seekor jembalang menarik keluar

lukah dan membaham semua ikan yg ada.



Dengan perasaan yg teramat marah dia terus menerkam ke arah jembalang itu,

"Hoi!...menatang ni curi ikang aku!! ... piyyer suruh mung curi ikang-ikang aku hah???"

Ops~ sori.. Posmen ni orang Terengganu. Takut2 yang baca ni ada x faham je..hehe..

Terjemahannya : “Hoi!...binatang ini mencuri ikan aku!! ... siapa yang suruh engkau curi ikan-ikan aku hah??

**sambil mengacukan parang ke arah muker nya.



"Errrrr...so...sori brader ..i ..i tak sengajer..awww~"

rayu jembalang itu.

Perghh~ jembalang ni bukan orang sini... loghat luar tuh!

Tapi, ni jembalang spesies yang kecelaruan jantina la beb...

Sambung citer tadi k...hehe..



" SEKARAN kao mesti mati! Susah nak cari rezeki sekarang ni, dengan

NYAMAK-NYAMAK yang BERBERONG-BERONG MENGKETIK aku, boleh dapat

Denggi kau tau tak?? " herdik Posmen yang cuba cover kepekatannya dalam loghat Terengganu. Tapi, FAIL! Hahaha...




"Nanti dulu!....i can give u anything that u want ....if u spare my

Life....awww~" balas Jembalang itu.. hmm.. jembalang ni belajar Bahasa Inggeris ek.

"Ok...aku nak jadi manusia yg terkuat sekali di dunia ini" pinta

Posmen.

"Ok..boleh bang...no problem...tapi syaratnyer abang mestilah

makan .....UWEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKK!!!" Jembalang muntah dengan

banyaknyer.



Posmen menadah muntah itu dengan kedua-dua

tangannya...meleleh-leleh membasahi lengannya....muntah yg

warnanya kekuningan lagi pekat itu mengeluarkan bau hanyir yg cukup

kuat....Posmen menghirup muntah itu bersungguh-sungguh sambil

menjilat belen-belen yg terlekat dibibirnya dengan niat nak jadi

kuat... Setelah abis muntah, jembalang itu bersuara lagi,



"As i was saying just now...abang kalau nak jadi kuat abang kenalah

makan akar-akar kayu nie......sori tadi tekak loyer jadi termuntah

sikit"




perghhhhhhh~~ heheheheeh...leh bayangkan muka posmen masa tuh? hehehe..

Hmm.....sampai sini je aku mimpi...aku x tahu la si Posmen (bukan nama sebenar)

Tuh wat pe kat si jembalang tu.. BUNUH? BUNUH? Entah...

Fikir sendiri la ENDING dia...hehe..

Monday, January 17, 2011

Saya Demam..Dem~

Alahai nasib badan.... kini, usia demamku menjangkau lebih 90 jam 90 saat bersamaan dekat-dekat 4 hari kot... pelbagai usaha yang aku lakukan agar demam ini tidak melemahkan diriku..

Fakta :
Tahukah kamu, sepanjang berada di kampung halaman sendiri, demam dan segala sakit-sakit takut untuk menyerang diriku. Tapi bila berada di tempat orang ni, macam-macam la sakit yang
datang.. yang paling suka sangat hinggap kat diriku ni, DEMAM laa...

*rndu kat mak & adik2 kot..huhu.. rndu buah hati? sori beb..xde~ hihik.

Auta:
Nak tahu tak, demam aku ni susah nk sembuh..mungkin antibody x kuat~.hihik..
makan la panadol a.k.a Paracetamol pun xguna jugak.. mungkin aku kena rebuskan 90 bijik pil paracetamol lepas tu minum...agaknya la kot baru elok...hehe..



kumpulkan 90 bijik paracetamol.



rebuskan kesemua 90 paracetamol tadi.

lepas tu, minum...
mungkin selepas 90 saat selepas minum, anda akan tidak demam untuk selama-lamanya..



***please, don't try this***



hmm...mungkin sakit ni sebagai penghapus dosa aku..yelaa...dulu2 jahat nk mampos.. duk kat sini, (IPGKTI) baru lah sedar sikit... apa2 pun aku redha dan terima ujian dariNya...
Aku ingat ni... Sesengguhnya Allah bersama dengan mereka yang sabar.. jadi, SABAR la ye..
SABAR itu SEBAHAGIAN daripada Iman...



Saturday, January 15, 2011

BIODATA DIRIKU?




NAMA


Fakta :
Nama diberi oleh orang tuaku adalah Mohd Nazirul. Masa kecik2 dulu, aku sangat comel. Dan sampai sekarang masih comel....hihik! ***nk muntah? hoho!!**

Auta :
Mungkin namaku diberi sebab aku lahir pada tahun 1990. Apa kaitannya?? Masa ni, duk heboh kot pasal Bahasa Inggeris.. Nak dijadikan cerita, selepas aku dilahirkan, aku dah pandai berkata-kata.
Dan berlakulah dialog antara aku dengan ibuku tersayang.

Ibu : olololo tomeynyer anak mak! kecik2 dah ensem...bila besar nanti mesti jadi superman ni! xdapat jadi superman, jadi posmen pon boleh....

aku: mammaaa~

Ibu : eh? dah pandai cakap?

Mak aku amat terkejut dengan kejadian yang berlaku..Lalu mak aku bersoal jawab dengan aku. Kebetulan masa tuh masing2 kecoh nak bagi nama kat aku...soalan pertama mak..

Ibu : Anak mak nk nama apa sayang??

*sambil mencapai telefon lagenda nokia 3310 mak aku, aku taip angka '90'..



Aku : nine...zero...
*pelat2 sikit kot aku sebut...

Ibu: Amboi..amboi... nama Mat Salleh tuh... anak mak ni keturunan melayu laa...

*selepas aku diperlakukan sedemikian, aku merajuk dan menangis uwaa uwaa~. biasa la..baby lagi kan~..hihik.. Abang-abang aku kasihan melihat diriku dan mereka melakukan siasatan ala-ala Detektif Conan. setelah 90 minit 90 saat melakukan sesi pertapaan dan penyiasatan, mereka dapat memelayukan namaku.. lalu mereka pergi berjumpa dengan mak aku yang ketika itu sedang sibuk main game snake kat henset 3310 dia.

Abang : mak...mak... tadi baby yang comel dan hensem nk nama 90/nine zero kan mak? kami dah melayukan nama tuh...

Mak : hmm...ye..ye.. betul... apa hasilnya?

Abang : gni mak... Nazirul.... dalam bahasa arab pun maksud perkataan ni baik..

*lalu tanpa segan silu, mak aku menyambung permainan snake dia sampai habis dan menamakan aku NAZIRUL. Aku sangat2 gembira~ InsyaAllah gambar aku masa kecik2, aku akan selitkan pada masa akan datang...





P/S : aku harap mak aku sihat je hendaknya...dialah tempat aku mengadu... rndu mak! huhu..

Thursday, January 13, 2011

Surat Posmen

Saya masih berjinak-jinak dengan dunia BLOG ni...

Masih dalam pembikinan.

Masih mengumpul maklumat.

Masih menjalankan kajian.

Masih memikirkan topik-topik berkaitan.

Masih menyemak semula gambar-gambar lama.

Masih.. perghhh! berapa banyak masih daaaa.

Terima kasih je la...ok? hehhe...

P/S : Kalau ceritakan berkaitan hidup saya boleh? Tapi kan,
nanti GLAMOUR susah pulak..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...