Monday, January 17, 2011

Saya Demam..Dem~

Alahai nasib badan.... kini, usia demamku menjangkau lebih 90 jam 90 saat bersamaan dekat-dekat 4 hari kot... pelbagai usaha yang aku lakukan agar demam ini tidak melemahkan diriku..

Fakta :
Tahukah kamu, sepanjang berada di kampung halaman sendiri, demam dan segala sakit-sakit takut untuk menyerang diriku. Tapi bila berada di tempat orang ni, macam-macam la sakit yang
datang.. yang paling suka sangat hinggap kat diriku ni, DEMAM laa...

*rndu kat mak & adik2 kot..huhu.. rndu buah hati? sori beb..xde~ hihik.

Auta:
Nak tahu tak, demam aku ni susah nk sembuh..mungkin antibody x kuat~.hihik..
makan la panadol a.k.a Paracetamol pun xguna jugak.. mungkin aku kena rebuskan 90 bijik pil paracetamol lepas tu minum...agaknya la kot baru elok...hehe..



kumpulkan 90 bijik paracetamol.



rebuskan kesemua 90 paracetamol tadi.

lepas tu, minum...
mungkin selepas 90 saat selepas minum, anda akan tidak demam untuk selama-lamanya..



***please, don't try this***



hmm...mungkin sakit ni sebagai penghapus dosa aku..yelaa...dulu2 jahat nk mampos.. duk kat sini, (IPGKTI) baru lah sedar sikit... apa2 pun aku redha dan terima ujian dariNya...
Aku ingat ni... Sesengguhnya Allah bersama dengan mereka yang sabar.. jadi, SABAR la ye..
SABAR itu SEBAHAGIAN daripada Iman...



11 comments:

  1. demam ek,
    meh sini cekgu nak ubat!
    hehe,
    aik..yeke 90 xde buah hati?

    ReplyDelete
  2. Wahhh...ubat sudah tidak berkesan r..hehehehe..
    yup2....ade kwan2 yg single, boleh la knalkan.
    wahahahha... *gurau je.

    ReplyDelete
  3. Kesiannya posmen demam,abis tu sapa nak anta surat pasni? adus,haha
    xusah makan panadol banyak2,xeelok, biar je demam tu kebah sendiri
    get well soon!

    ReplyDelete
  4. tdow adalah ubt bg penyakit demam...setgh owg je la y b'kesan..try3

    ReplyDelete
  5. hmm.... tahukah anda, 24 jam sehari, saya gunakan sepenuhnya utk tdo dan 90 minit sje x tdo..hihik..

    *tq....4 da advce~

    ReplyDelete
  6. memer: xpe...surat masih bisa di hantar~..hahaha..
    hmm...x mkn ubat daa.....mnum ubat je...hehe..
    tq mer...

    ReplyDelete
  7. demam ? awak demam ke tak demam ke. same jek :P

    ReplyDelete
  8. Have enough rest and get well soon! :)

    ReplyDelete
  9. laaa..demam ke..get well soon!

    ReplyDelete
  10. tenkiu2...ninezero da sihat...hehe...
    tq ye smua....
    :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...